17 aprilie 2005

so what are you?

Din momentul lansarii conceptului in 1994, metrosexualismul a atacat zone publicitare prin excelenta masculine, ca de exemplu Abercrombie & Fitch, o marca a carei popularitate alarmanta s-a dublat dupa ce a adoptat discursul metrosexual adaugandu-l unei mode optionale, heterosexual heteroclite, imaginativ apeland la registrul baietilor din fratiile americane amatoare de bere de calitate.
Mel Gibson, prin personajul sau sensibil din "What Women Want" a gasit o posibila explicare a celebrei deja dileme "Metrosexual, ce este asta?". In acelasi timp, "Fight Club" se transforma dintr-o celebrare a testosteronului intr-o manifestare a protestului social, folosindu-l aproape ironic pe Brad "six-pack" Pitt intr-o imagistica apropiata magazinelor de life-style masculin si nu ca lider intr-un film violent, din acest punct de vedere "Fight Club" semanand mai degraba cu o revista de moda si nu cu un film implicat demagogic.

so what are you?

Daca deja ati inceputi sa calculati procentajele de metrosexualism care v-ar putea transforma in noua figura masculina, iata cateva alte marci sociale care ar putea sa cuprinda caractere similare:

SNAG (Sensitive New Age Guy): Un barbat fata de care femeile se simt apropiate si in siguranta, transformandu-l din acest punct de vedere un obiect atractiv pentru ele. Caracterizat de o sensibilitate nuantata, nu este narcisic sau egoist prin asociativitate ca si metrosexualul;
Renaissance Man: Un termen vechi referindu-se la era noua timpurie, desemnand un artist sau un stientist cu un caracter revizitat si adaptat nevoilor contemporane. Actualmente se refera la o personalitate complexa, sofisticata, avand centre de interes in numeroase domenii creative. Asemeni artistului- inginer Leonardo da Vinci.

Daca inca resimti nevoia unei beri baute din sticla, a unei flegme aruncate cu nonsalanta pe trotuar sau a unui limbaj extrem de ilustrativ aruncat dupa o aparitie feminina care va face sa va simtiti masculinitatea stanjenita de cenzura hainelor, sunteti inca in stadiul de refuz al conceptului care desemneaza noua identitate masculina a secolului XXI. Prin urmare, va trebui sa va antrenati...
Metrosexual este un termen indeajuns de complex pentru a crea polemici. Chiar daca unele dintre caracteristicile sale se regasesc pasagere in arhitectura oricarui individ masculin, exista un vocabular terminologic variat care sa defineasca diversele varste asociative ale metrosexualitatii:

Primp: Un individ cu o educatie excelenta, inconjurat tot timpul de femei, dar fara a se simti atras de vreuna in particular. Pe la spate, lumea ii speculeaza sexualitatea. Mai degraba un "straight gay guy" decat "gay straight guy," pentru a utiliza terminologia Sex and the City.
Martha Studly: Un individ care are o set de perne de dimensiuni variate care nu nu mai ca se completeaza reciproc, dar intregesc conceptul (exact, conceptul!) de decor interior al living room-ului, cat si accentueaza ansamblu de culoare al camerei invecinate. Hei, daca asta place femeilor, "e un lucru bun".
Skexual: Un barbat sau o femeie a carei sexualitate este atat de imposibil de determinat incat el/ea pare a fi un conglomerat din ambele sexe.


In cele din urma, doar citind pana in acest punct articolul prezent demonstreaza ca sunteti interesati de metrosexualism, cel putin ca si fenomen de expresie contemporana. Ce este atat de rau incat sa te faca sa il pocnesti pe celalalt in figura?

Setul de imagini pentru acest articol ari gold.com.

Niciun comentariu: