04 ianuarie 2005

Consideratii pe aceeasi tema 2

Ce este interesant de remarcat, in cazul metrosexualului, este importanta pe care acesta o acorda modului in care abordeaza limbajul corporalitatii, lasand in acelasi timp in plan secund corpul propriu-zis.
Daca pina in zorii noului mileniu, obsesia corporala redimensiona corpul uman, supralicitandu-i limitele, cu metrosexualul se poate vorbi de o reinterpretare in cheie simbolica a corporalitatii. Nu atat supra-dimensionarea, cat mai ales maniera prin care se ajunge la acest rezultat intereseaza. Alimentatia, modul de viata, vestimentatia, maniera prin care se ajunge la aceasta vestimenatie, look-ul, devin mult mai importante in discursul individual decat insusi corpul uman. Astazi nu se mai vorbeste de un corp herculean, cu o musculatura supra-evaluata. Zonele erogene ale corpului masculin s-au mutat dinspre genital catre limitele exterioare ale sale. Erotic in ziua de azi nu mai este considerat corpul cat mai ales maniera cu care el intercationeaza cu ceea ce il inconjoara.
Pentru metrosexual, erotismul nu mai este reprezentat de actul sexual in sine, ci de punerea in scena, de dramatismul reprezentatiei. Se repune in discutie intreaga maniera de abordare a erotismului perceput de secolul trecut, printr-o noua abordare, printr-o noua tematica, printr-o noua geografie erogena. Se naste noua politica erotica in care nu actul, ci actantul capteaza cea mai mare atentie.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Daca Simpson spunea ca metrosexualitatea este o boala cu transmisie vizuala, atunci metrosexualul nu este decat un personaj pe scena societatii de azi, predominant vizuala, in care imaginea vinde produsul. Cat despre puterea de seductie, aceasta trebuie sa fie la nivel de public, nu doar de partener, ceea ce confirma inca o data latura histrionica a actorului metrosexual(punerea in scena a propriei corporalitatii, grija pentru ambientul in care isi face aparitia, placerea de a atrage lumina reflectoarelor).